Nowe rozwiązania komunikacyjne, efektywne i bezpieczne skomunikowanie ze sobą dwóch największych osiedli Górczyn i Piaski, możliwość odciążenia trasy średnicowej oraz szybsze połączenie kierunku Gdańsk-Gdynia z węzłem S3, a także terenami inwestycyjnymi – to zyska Gorzów dzięki budowie Północnej Obwodnicy. 

4 lipca 2025 roku

Wykonawca budowy pierwszego etapu północnej obwodnicy Gorzowa, planuje rozpoczęcie prac przygotowawczych, które spowodują konieczność zawężenia części jezdni ul. Górczyńskiej. Na ostatniej prostej są formalności z uzyskaniem decyzji ZRID (Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej). Liczymy, że zaproponowane rozwiązanie, pozwoli płynnie przejść z możliwych do zrealizowania prac przygotowawczych do  faktycznego rozpoczęcia robót budowlanych.

W poniedziałek (7 lipca), wykonawca budowy północnej obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego – etap I, wprowadzi zmiany w organizacji ruchu drogowego na ul. Górczyńskiej.

Planowane jest zawężenie do jednego pasa (zamknięcie lewego pasa), na długości ok. 50 m, obydwu jezdni ul. Górczyńskiej między rondem Barlineckim, a skrzyżowaniem ul. Górczyńskiej z ul. Wróblewskiego. Na pozostałych odcinkach ul. Górczyńskiej ruch pozostanie bez zmian.

Od środy (09.07) wykonawca zapowiedział wprowadzenie zmian w organizacji ruchu drogowego w obrębie ronda Barlineckiego. Będą one prowadzone etapowo wraz z postępem prac na wyspach dzielących ronda.

Założenia organizacji ruchu:

– zawężenie do jednego pasa (zamknięcie lewego pasa), na długości ok. 40 m, północnej jezdni ul. Górczyńskiej, przy rondzie Barlineckim, przy przebudowie pasa dzielącego ul. Górczyńskiej,

– zawężenie jezdni w obrębie wysp dzielących ronda, przy ich przebudowie,

– zamknięcie dla ruchu pieszego części wysp dzielących ronda oraz chodnika wzdłuż ul. Wyszyńskiego po stronie zachodniej od skrzyżowania z ul. Owocową do zatoki autobusowej przy rondzie WOŚP, przy przebudowie północnej i południowej wyspy dzielącej ronda,

– zamknięcie dla ruchu pieszego części wysp dzielących ronda Barlineckiego, przy przebudowie północnej i południowej wyspy dzielącej ronda,

– zawężenie do jednego pasa (zamknięcie prawego pasa), na długości ok. 40 m, północnej jezdni ul. Górczyńskiej, przy rondzie Barlineckim, przy budowie poszerzenia północnej części jezdni ronda Barlineckiego,

– zamknięcie dla ruchu pieszego chodnika wzdłuż ul. Wyszyńskiego po stronie wschodniej od ronda Barlineckiego do zatoki autobusowej przy rondzie WOŚP, przy budowie poszerzenia północnej części ronda Barlineckiego.

Na pozostałych odcinkach ul. Górczyńskiej i Wyszyńskiego ruch pozostanie bez zmian.

10 kwietnia 2025 roku

W lutym 2025 r. zakończyło się postępowanie administracyjne w Ministerstwie Infrastruktury, w sprawie ustalenia linii brzegowej rzeki Kłodawka oraz w sprawie rozgraniczenia gruntów pokrytych wodami rzeki Kłodawka i Srebrna, w wyniku których Miasto Gorzów otrzymało ostateczne decyzje administracyjne ww.  prawie.

Mając powyższe na uwadze zmienił się stan prawny nieruchomości, skutkiem czego nastąpiła konieczność uaktualnienia zasobów geodezyjnych. Prace geodezyjne związane z uaktualnieniem zasobów Miasto ukończyło z końcem marca 2025 r. Obecny wykonawca na nowo musi zaktualizował mapę do celów projektowych uwzględniając nowy stan prawny nieruchomości, a co za tym idzie przedłuża się termin złożenia wniosku o wydania decyzji administracyjnej umożliwiającej realizację robót budowlanych.

Z uwagi na powyższe okoliczności prawdopodobnie rozpoczęcie robót nastąpi w końcem II kw. 2025 r.

8 stycznia 2025 roku

Uzyskano decyzję środowiskową, która została przekazana wykonawcy z wnioskiem o aktualizację harmonogramu prac. Sporządzona dokumentacja dla zadania jest niemal gotowa, wprowadzane są ostatnie korekty. Częściowo złożono już wnioski  o pozwolenia wodno-prawne. Możliwość rozpoczęcia prac zależna jest od  procedury administracyjnej uzyskania wszelkich skomplikowanych decyzji. Jest to długotrwały proces, który wpływa na faktyczne prace budowlane w terenie.

28 lipca 2023 roku

Aby mogła ruszyć budowa Północnej Obwodnicy Gorzowa musi zostać podjęta decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Zanim to nastąpi Prezydent Miasta Gorzowa Wlkp. rozpatrzy uwagi i wnioski mieszkańców. Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. czeka na nie do 28 sierpnia, w formie:

✅ pisemnej za pośrednictwem poczty lub składając pismo w kancelarii Urzędu Miasta,

✅ elektronicznej na adres: wsr@um.gorzow.pl,

✅ ustnej w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa przy ul. Myśliborskiej 34.

Szczegóły na stronie Urzędu Miasta.

12 czerwca 2023 roku

– Nie byłoby tej inwestycji, gdyby nie apolityczna zgoda w Radzie Miasta. Jeden wspólny głos nas wszystkich daje ogromne możliwości i szansę dla rozwoju Gorzowa. Przed nami bardzo duże wyzwanie, dotyczy ono zarówno pracowników Urzędu Miasta, jak i spółki Gorzowskie Inwestycje Miejskie. Mam nadzieję, że inwestycja będzie realizowana sprawnie i spotka się również z uznaniem mieszkańców – mówił podczas uroczystego podpisania umowy z wykonawcą prezydent Jacek Wójcicki.

– Budowa Północnej Obwodnicy Gorzowa w przyszłości zmieni miasto. To będą dobre zmiany, które dadzą nowe rozwiązania komunikacyjne. Te z kolei przełożą się na poprawię jakości życia, rozwój technologii oraz powstanie kolejnych miejsc pracy. Podpisanie umowy na budowę Północnej Obwodnicy Gorzowa jest wydarzeniem szczególnym i ważnym. Cieszę się, że Gorzów starał się, by ten proces inwestycyjny mógł ruszyć – dodała Elżbieta Rafalska, poseł Parlamentu Europejskiego.

Pierwszy etap prac będzie polegał na budowie niemal półkilometrowego odcinka drogi, od Ronda Barlineckiego/ul. Kard. Wyszyńskiego do skrzyżowania z ul. Kazimierza Wielkiego. – Nowy odcinek drogi o dwóch jezdniach, z których każda będzie dwupasmowa, zostanie włączony w istniejące rondo przy ul. S. Wyszyńskiego i dalej poprowadzony w kierunku zachodnim do skrzyżowani z ul. K. Wielkiego, gdzie zaplanowano budowę nowego ronda – wyliczał Dariusz Mleczak, prezes spółki Gorzowskie Inwestycje Miejskie.

W ramach I etapu zaplanowano m.in.:

–   rozbudowę/przebudowę skrzyżowania ul. S. Wyszyńskiego, Górczyńska (zadanie związane z włączeniem nowego odcinka– skrzyżowanie typu rondo),

–   budowę skrzyżowania nowego odcinka drogi z ul. K. Wielkiego i Owocowej – skrzyżowanie typu rondo,

–   budowę przepustu z blach falistych na przecięciu drogi i cieku wodnego rz. Kłodawka na długości ok. 77,5 m,

–   rozbudowę/przebudowę odcinka ul. K. Wielkiego i układu skrzyżowania ul. K. Wielkiego i ul. Z. Kuratowskiej – skrzyżowanie zwykłe wyniesione,

–   przebudowę ul. Owocowej na połączeniu z wlotem ronda przy ul. K. Wielkiego;

–   budowę zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi i peronami autobusowymi,

–   budowę zatok postojowych dla pojazdów osobowych,

–   budowę zjazdów z dróg publicznych,

–   budowę i przebudowę ścieżek rowerowych,

–   budowę i przebudowę chodników,

–   budowę skweru w rejonie skrzyżowania ul. K. Wielkiego i Z. Kuratowskiej,

–   budowę systemu odwodnienia utwardzonych elementów pasa drogowego (jezdnie, zatoki)

–   budowę zbiornika retencyjnego otwartego z przelewem i wylotem do rzeki Kłodawka,

–   budowę oświetlenia drogowego,

Wykonawca na prace projektowe wraz z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej ma 13 m-cy od przekazania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Zatem rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w listopadzie 2024 roku.

Inwestycja będzie kosztowała niemal 27 mln złotych. Posiada wstępną promesę w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych na kwotę 35 mln złotych, z czego promesa inwestycyjna po podpisaniu umowy z wykonawcą, opiewa obecnie na kwotę niemal 26 mln złotych.

16 maja 2023 roku

Firma Budimex S.A. wygrała przetarg na budowę I etapu Północnej Obwodnicy Gorzowa Wlkp. Inwestycję zrealizuje za kwotę niemal 27 mln złotych.

Do przetargu przystąpiły dwie firmy Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. oraz Budimex S.A.  Pierwsza z nich zaoferowała realizację zadania za ponad 41 mln złotych, natomiast druga za niemal 27 mln.

Komisja przetargowa, w swoim uzasadnieniu wskazała, że firma Budimex S.A. spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niej podstawy do wykluczenia, oferta jest ważna i nie podlega odrzuceniu. Oferta uzyskała największą liczbę punktów zgodnie z kryteriami i wymaganiami określonymi w Specyfikacji Warunków Zamówienia.

09 maja 2023 roku

W postępowaniu przetargowym na wybór Inżyniera Kontraktu wpłynęły następujące oferty:

Oferta nr 1:
Promost Sp. z o.o.
ul. Boh. Westerplatte 11
65-034 Zielona Góra, Polska
Cena brutto: 1 199 250,00 zł

Oferta nr 2:
BBC Best Building Consultants Sp. z o. o. Sp. k.
ul. Jerozolimskie 155/u3
02-326 Warszawa, Polska
Cena brutto: 919 794,00 zł

Oferta nr 3:
Biuro Inżynierskie Via Regia Sp. zo.o.
ul. Klonowa 10
55-002 Polska
Cena brutto: 1 209 705,00 zł

Oferta nr 4:
Zachodnie Centrum Konsultingowe
Euro Invest sp. z o.o.
ul. Sikorskiego 111/307
66-400 Gorzów Wielkopolski, Polska
Cena brutto: 546 120,00 zł

Oferta nr 5:
Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych EKO-INWEST S.A.
ul. Jerzego Zimowskiego 20
71-281 Szczecin, Polska
Cena brutto: 1 156 200,00 zł

Oferta nr 6:
Komplet Inwest Granops Prażanowski
ul. Małorolnych 24
66-400 Gorzów Wlkp., Polska
Cena brutto: 656 451,00 zł

Trwa weryfikacja złożonych ofert.

28 kwietnia 2023 roku

Trwa postępowanie przetargowe na wybór Inżyniera Kontraktu. Zainteresowane firmy zapraszamy do składania swoich ofert: SMART PZP.

18 kwietnia 2023 roku

Dwie firmy chcą wybudować I etap Północnej Obwodnicy Gorzowa Wlkp. Aktualnie trwa ocena złożonych ofert.

W postępowaniu przetargowym wpłynęły dwie oferty:

Oferta nr 1:

Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.

Wysoka ul. Lipowa 5a 52-200 Wrocław

cena brutto: 40 145 896,00 zł

Oferta nr 2:

Budimex S.A.

Ul. Siedmiogrodzka 9 01-204 Warszawa

cena brutto: 26 986 225,90 zł

DCIM101MEDIADJI_0070.JPG

7 marca 2023 roku

Zachęcamy zainteresowane firmy do zapoznania się z ogłoszonym przetargiem na budowę I etapu Północnej Obwodnicy Gorzowa  SMART PZP. 

Zakres prac w ramach I etapu:

     rozbudowa/przebudowa skrzyżowania ul. S. Wyszyńskiego, Górczyńska związana z włączeniem nowego odcinka– skrzyżowanie typu rondo,

     budowa skrzyżowania nowego odcinka drogi z ul. K. Wielkiego i Owocowej – skrzyżowanie typu rondo,

     budowa przepustu z blach falistych na przecięciu drogi i cieku wodnego rz. Kłodawka na długości ok. 77,5m,

     rozbudowa/przebudowa odcinka ul. K. Wielkiego i układu skrzyżowania ul. K. Wielkiego i ul. Z. Kuratowskiej – skrzyżowanie zwykłe wyniesione,

     przebudowa ul. Owocowej na połączeniu z wlotem ronda przy ul. K. Wielkiego;

     budowa zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi i peronami autobusowymi,

     budowa zatok postojowych dla pojazdów osobowych,

     budowa zjazdów z dróg publicznych,

     budowa i przebudowa ścieżek rowerowych,

     budowa i przebudowa chodników,

     budowa skweru w rejonie skrzyżowania ul. K. Wielkiego i Z. Kuratowskiej,

     budowa systemu odwodnienia utwardzonych elementów pasa drogowego (jezdnie, zatoki)

     budowa zbiornika retencyjnego otwartego z przelewem i wylotem do rzeki Kłodawka,

     likwidacja kolizji z istniejącą siecią kanalizacji deszczowej w ul. S. Wyszyńskiego wraz z budową nowego wylotu do rzeki Kłodawka,

     budowa oświetlenia drogowego,

     budowa kanału technologicznego,

 rozbiórka istniejącego zagospodarowania pasów drogowych: konstrukcji nawierzchni jezdni, zjazdów, chodników oświetlenia drogowego oraz działek przejmowanych pod pasy drogowe tym: kolidujących obiektów budowlanych budynków jedno i dwukondygnacyjnych, ogrodzeń, nawierzchni utwardzonych itp.,

     przebudowa kolidujących sieci uzbrojenia terenu,

     usunięcie kolidujących drzew i krzewów,

     nasadzenia drzew i krzewów,

     tereny zielone – humusowanie z obsianiem mieszanką nasion traw,

     elementy bezpieczeństwa ruchu w tym barier drogowych, balustrad itp.

     stała organizacja ruchu – oznakowanie pionowe i oznakowanie poziome,

     dostawa i montaż elementów małej architektury w tym: ławek parkowych, koszy na śmieci, stojaków rowerowych.

17 lutego 2023 roku

Głównym zadaniem I etapu obwodnicy jest wykonanie funkcjonalnego i bezpiecznego połączenia komunikacyjnego osiedli Górczyn i Piaski.

Rezerwacja terenu w pasie rozdziału między jezdniami pozwoli na budowę torowiska w przyszłości, w ramach innego zadania inwestycyjnego. Wyłoniony w ramach przetargu wykonawca zrealizuje zadanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Oznacza to, że sporządzi dokumentację projektową i formalności niezbędne do prowadzenia robót budowlanych oraz je zrealizuje.

Drugi etap prac obejmie odcinek od Kazimierza Wielkiego do Żwirowej, a trzeci od Żwirowej do Myśliborskiej. Cała obwodnica będzie miała około 4 km długości.

Zadanie w ramach naboru z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – edycja 2, otrzymało wstępną promesę dofinansowania do kwoty 35 mln złotych.