Nowe rozwiązania komunikacyjne, efektywne i bezpieczne skomunikowanie ze sobą dwóch największych osiedli Górczyn i Piaski, możliwość odciążenia trasy średnicowej oraz szybsze połączenie kierunku Gdańsk-Gdynia z węzłem S3, a także terenami inwestycyjnymi – to zyska Gorzów dzięki budowie Północnej Obwodnicy. 12 czerwca spółka Gorzowskie Inwestycje Miejskie podpisała umowę na realizację zadania z firmą Budimex S.A.

28 lipca 2023 roku

Aby mogła ruszyć budowa Północnej Obwodnicy Gorzowa musi zostać podjęta decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Zanim to nastąpi Prezydent Miasta Gorzowa Wlkp. rozpatrzy uwagi i wnioski mieszkańców. Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. czeka na nie do 28 sierpnia, w formie:

✅ pisemnej za pośrednictwem poczty lub składając pismo w kancelarii Urzędu Miasta,

✅ elektronicznej na adres: wsr@um.gorzow.pl,

✅ ustnej w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa przy ul. Myśliborskiej 34.

Szczegóły na stronie Urzędu Miasta.

12 czerwca 2023 roku

– Nie byłoby tej inwestycji, gdyby nie apolityczna zgoda w Radzie Miasta. Jeden wspólny głos nas wszystkich daje ogromne możliwości i szansę dla rozwoju Gorzowa. Przed nami bardzo duże wyzwanie, dotyczy ono zarówno pracowników Urzędu Miasta, jak i spółki Gorzowskie Inwestycje Miejskie. Mam nadzieję, że inwestycja będzie realizowana sprawnie i spotka się również z uznaniem mieszkańców – mówił podczas uroczystego podpisania umowy z wykonawcą prezydent Jacek Wójcicki.

– Budowa Północnej Obwodnicy Gorzowa w przyszłości zmieni miasto. To będą dobre zmiany, które dadzą nowe rozwiązania komunikacyjne. Te z kolei przełożą się na poprawię jakości życia, rozwój technologii oraz powstanie kolejnych miejsc pracy. Podpisanie umowy na budowę Północnej Obwodnicy Gorzowa jest wydarzeniem szczególnym i ważnym. Cieszę się, że Gorzów starał się, by ten proces inwestycyjny mógł ruszyć – dodała Elżbieta Rafalska, poseł Parlamentu Europejskiego.

Pierwszy etap prac będzie polegał na budowie niemal półkilometrowego odcinka drogi, od Ronda Barlineckiego/ul. Kard. Wyszyńskiego do skrzyżowania z ul. Kazimierza Wielkiego. – Nowy odcinek drogi o dwóch jezdniach, z których każda będzie dwupasmowa, zostanie włączony w istniejące rondo przy ul. S. Wyszyńskiego i dalej poprowadzony w kierunku zachodnim do skrzyżowani z ul. K. Wielkiego, gdzie zaplanowano budowę nowego ronda – wyliczał Dariusz Mleczak, prezes spółki Gorzowskie Inwestycje Miejskie.

W ramach I etapu zaplanowano m.in.:

–   rozbudowę/przebudowę skrzyżowania ul. S. Wyszyńskiego, Górczyńska (zadanie związane z włączeniem nowego odcinka– skrzyżowanie typu rondo),

–   budowę skrzyżowania nowego odcinka drogi z ul. K. Wielkiego i Owocowej – skrzyżowanie typu rondo,

–   budowę przepustu z blach falistych na przecięciu drogi i cieku wodnego rz. Kłodawka na długości ok. 77,5 m,

–   rozbudowę/przebudowę odcinka ul. K. Wielkiego i układu skrzyżowania ul. K. Wielkiego i ul. Z. Kuratowskiej – skrzyżowanie zwykłe wyniesione,

–   przebudowę ul. Owocowej na połączeniu z wlotem ronda przy ul. K. Wielkiego;

–   budowę zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi i peronami autobusowymi,

–   budowę zatok postojowych dla pojazdów osobowych,

–   budowę zjazdów z dróg publicznych,

–   budowę i przebudowę ścieżek rowerowych,

–   budowę i przebudowę chodników,

–   budowę skweru w rejonie skrzyżowania ul. K. Wielkiego i Z. Kuratowskiej,

–   budowę systemu odwodnienia utwardzonych elementów pasa drogowego (jezdnie, zatoki)

–   budowę zbiornika retencyjnego otwartego z przelewem i wylotem do rzeki Kłodawka,

–   budowę oświetlenia drogowego,

Wykonawca na prace projektowe wraz z uzyskaniem zezwolenia na realizację inwestycji drogowej ma 13 m-cy od przekazania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Zatem rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w listopadzie 2024 roku.

Inwestycja będzie kosztowała niemal 27 mln złotych. Posiada wstępną promesę w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych na kwotę 35 mln złotych, z czego promesa inwestycyjna po podpisaniu umowy z wykonawcą, opiewa obecnie na kwotę niemal 26 mln złotych.

 

16 maja 2023 roku

Firma Budimex S.A. wygrała przetarg na budowę I etapu Północnej Obwodnicy Gorzowa Wlkp. Inwestycję zrealizuje za kwotę niemal 27 mln złotych.

Do przetargu przystąpiły dwie firmy Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. oraz Budimex S.A.  Pierwsza z nich zaoferowała realizację zadania za ponad 41 mln złotych, natomiast druga za niemal 27 mln.

Komisja przetargowa, w swoim uzasadnieniu wskazała, że firma Budimex S.A. spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niej podstawy do wykluczenia, oferta jest ważna i nie podlega odrzuceniu. Oferta uzyskała największą liczbę punktów zgodnie z kryteriami i wymaganiami określonymi w Specyfikacji Warunków Zamówienia.

 

09 maja 2023 roku

W postępowaniu przetargowym na wybór Inżyniera Kontraktu wpłynęły następujące oferty:

Oferta nr 1:
Promost Sp. z o.o.
ul. Boh. Westerplatte 11
65-034 Zielona Góra, Polska
Cena brutto: 1 199 250,00 zł

Oferta nr 2:
BBC Best Building Consultants Sp. z o. o. Sp. k.
ul. Jerozolimskie 155/u3
02-326 Warszawa, Polska
Cena brutto: 919 794,00 zł

Oferta nr 3:
Biuro Inżynierskie Via Regia Sp. zo.o.
ul. Klonowa 10
55-002 Polska
Cena brutto: 1 209 705,00 zł

Oferta nr 4:
Zachodnie Centrum Konsultingowe
Euro Invest sp. z o.o.
ul. Sikorskiego 111/307
66-400 Gorzów Wielkopolski, Polska
Cena brutto: 546 120,00 zł

Oferta nr 5:
Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych EKO-INWEST S.A.
ul. Jerzego Zimowskiego 20
71-281 Szczecin, Polska
Cena brutto: 1 156 200,00 zł

Oferta nr 6:
Komplet Inwest Granops Prażanowski
ul. Małorolnych 24
66-400 Gorzów Wlkp., Polska
Cena brutto: 656 451,00 zł

Trwa weryfikacja złożonych ofert.

 

28 kwietnia 2023 roku

Trwa postępowanie przetargowe na wybór Inżyniera Kontraktu. Zainteresowane firmy zapraszamy do składania swoich ofert: SMART PZP.

 

18 kwietnia 2023 roku

Dwie firmy chcą wybudować I etap Północnej Obwodnicy Gorzowa Wlkp. Aktualnie trwa ocena złożonych ofert.

W postępowaniu przetargowym wpłynęły dwie oferty:

Oferta nr 1:

Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.

Wysoka ul. Lipowa 5a 52-200 Wrocław

cena brutto: 40 145 896,00 zł

Oferta nr 2:

Budimex S.A.

Ul. Siedmiogrodzka 9 01-204 Warszawa

cena brutto: 26 986 225,90 zł

DCIM101MEDIADJI_0070.JPG

7 marca 2023 roku

Zachęcamy zainteresowane firmy do zapoznania się z ogłoszonym przetargiem na budowę I etapu Północnej Obwodnicy Gorzowa  SMART PZP. 

Zakres prac w ramach I etapu:

     rozbudowa/przebudowa skrzyżowania ul. S. Wyszyńskiego, Górczyńska związana z włączeniem nowego odcinka– skrzyżowanie typu rondo,

     budowa skrzyżowania nowego odcinka drogi z ul. K. Wielkiego i Owocowej – skrzyżowanie typu rondo,

     budowa przepustu z blach falistych na przecięciu drogi i cieku wodnego rz. Kłodawka na długości ok. 77,5m,

     rozbudowa/przebudowa odcinka ul. K. Wielkiego i układu skrzyżowania ul. K. Wielkiego i ul. Z. Kuratowskiej – skrzyżowanie zwykłe wyniesione,

     przebudowa ul. Owocowej na połączeniu z wlotem ronda przy ul. K. Wielkiego;

     budowa zatok autobusowych wraz z wiatami przystankowymi i peronami autobusowymi,

     budowa zatok postojowych dla pojazdów osobowych,

     budowa zjazdów z dróg publicznych,

     budowa i przebudowa ścieżek rowerowych,

     budowa i przebudowa chodników,

     budowa skweru w rejonie skrzyżowania ul. K. Wielkiego i Z. Kuratowskiej,

     budowa systemu odwodnienia utwardzonych elementów pasa drogowego (jezdnie, zatoki)

     budowa zbiornika retencyjnego otwartego z przelewem i wylotem do rzeki Kłodawka,

     likwidacja kolizji z istniejącą siecią kanalizacji deszczowej w ul. S. Wyszyńskiego wraz z budową nowego wylotu do rzeki Kłodawka,

     budowa oświetlenia drogowego,

     budowa kanału technologicznego,

 rozbiórka istniejącego zagospodarowania pasów drogowych: konstrukcji nawierzchni jezdni, zjazdów, chodników oświetlenia drogowego oraz działek przejmowanych pod pasy drogowe tym: kolidujących obiektów budowlanych budynków jedno i dwukondygnacyjnych, ogrodzeń, nawierzchni utwardzonych itp.,

     przebudowa kolidujących sieci uzbrojenia terenu,

     usunięcie kolidujących drzew i krzewów,

     nasadzenia drzew i krzewów,

     tereny zielone – humusowanie z obsianiem mieszanką nasion traw,

     elementy bezpieczeństwa ruchu w tym barier drogowych, balustrad itp.

     stała organizacja ruchu – oznakowanie pionowe i oznakowanie poziome,

     dostawa i montaż elementów małej architektury w tym: ławek parkowych, koszy na śmieci, stojaków rowerowych.

17 lutego 2023 roku

Głównym zadaniem I etapu obwodnicy jest wykonanie funkcjonalnego i bezpiecznego połączenia komunikacyjnego osiedli Górczyn i Piaski.

 

Rezerwacja terenu w pasie rozdziału między jezdniami pozwoli na budowę torowiska w przyszłości, w ramach innego zadania inwestycyjnego. Wyłoniony w ramach przetargu wykonawca zrealizuje zadanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Oznacza to, że sporządzi dokumentację projektową i formalności niezbędne do prowadzenia robót budowlanych oraz je zrealizuje.

Drugi etap prac obejmie odcinek od Kazimierza Wielkiego do Żwirowej, a trzeci od Żwirowej do Myśliborskiej. Cała obwodnica będzie miała około 4 km długości.

Zadanie w ramach naboru z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych – edycja 2, otrzymało wstępną promesę dofinansowania do kwoty 35 mln złotych.