Ruszył ostatni etap przebudowy ul. Spichrzowej – odcinek ulicy Spichrzowej, od ul. Chrobrego (wraz z przebudową skrzyżowania) do ul. Hejmanowskiej. W ramach zadania wykonana zostanie nowa nawierzchnia, chodniki, odwodnienie i oświetlenie. Zaplanowano również wykonanie kolejnych miejsc parkingowych (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych), samoobsługową stację naprawy rowerów wraz z parkingiem oraz ścieżkę rowerową wzdłuż ul. Chrobrego.

7 kwietnia 2025 roku

W ramach przebudowy ul. Spichrzowej, zakończono prace kanalizacji wodociągowej (zakres PWiK) oraz zakres Miasta na sieci gazowej. Kończą się prace na sieci kanalizacji deszczowej. Wykonano humusowanie zaprojektowanych terenów zielonych przy “Titanicu” i zakończono prace ziemne polegające na zagospodarowaniu skarpy przy restauracji Futerał.

Wykonawca ułożył warstwę wiążącą na odcinku od ul. Hejmanowskiej do ul. Pionierów i ul. Chrobrego. W rejonie mostu Staromiejskiego została wprowadzona zmiana organizacji ruchu. Prace brukarskie są kontynuowane na etapie I, II i V wg czasowej organizacji ruchu. (przy ul. Hermanowskiej, Pionierów i Chrobrego). Trwają prace branży teletechnicznej i elektrycznej. Do zrealizowania pozostają m.in. prace brukarskie oraz ułożenie ostatniej warstwy nowej nawierzchni.

3 kwietnia 2025 roku

Ważna informacja dla mieszkańców, przedsiębiorców i kierowców! W związku z koniecznością wykonania prac na ul. Nadbrzeżnej, wykonawca przebudowy ul. Spichrzowej, w poniedziałek 7 kwietnia br. wprowadzi organizację ruchu, która spowoduje zamknięcie przejazdu pod niszą estakady kolejowej w rejonie skrzyżowania z ul. Spichrzową i Wodną.

Ulica Nadbrzeżna – na odcinku między przedostatnią a ostatnią niszą – będzie drogą dwukierunkową bez przejazdu. Kierowcy będą mieli możliwość zawrócenia i wyjazdu z ul. Nadbrzeżnej w ul. Spichrzową przedostatnią niszą estakady .

Jednocześnie na całym odcinku ul. Nadbrzeżnej będzie obowiązywał zakaz wjazdu pojazdów o wysokości powyżej 3 m.

1 stycznia 2025 roku

Od poniedziałku, 31 marca 2025 r., wykonawca przebudowy ul. Spichrzowej wprowadził zmiany w organizacji ruchu na ul. Chrobrego i Spichrzowej. Prosimy kierowców o zachowanie ostrożności i dostosowanie się do nowych zasad poruszania się po jezdni.

25 marca 2025 roku
W poniedziałek (31 marca) wykonawca przebudowy ul. Spichrzowej planuje wprowadzenie zmian w organizacji ruchu drogowego na ul. Chrobrego i Spichrzowej. Prosimy kierowców o zapoznanie się z nowymi założeniami!

Planowane zmiany w ruchu drogowym będą polegały na:

  • zmianie sposobu prowadzenia ruchu na kierunku głównym (ul. Chrobrego – Most Staromiejski). Kierowcy poruszający się w kierunku południowym, pojadą nową nawierzchnią jezdni, na której dotychczas prowadzone były prace. W każdym kierunku dostępny będzie jeden pas ruchu. Będą one oddzielone od siebie terenem, na którym w dalszym ciągu będą odbywały się roboty,
  • udostępnieniu dla ruchu ul. Spichrzowej na odcinku od ul. Wodnej do Chrobrego (wraz z możliwością wjazdu z ul. Chrobrego jak i wyjazdu, ale tylko w prawo na Most Staromiejski),
  • zamknięciu dla ruchu wyjazdu z ul. Nadbrzeżnej na Most Staromiejski,
  • udostępnieniu dla ruchu ul. Spichrzowej na odcinku od ul. Hejmanowskiej do ul. Pionierów, a tym samym odblokowaniu skrzyżowania z ul. Herberta. Odcinek ten będzie drogą bez przejazdu, ponieważ wykonawca będzie prowadził prace na odcinku od ul. Pionierów (ulica Pionierów będzie nieprzejezdna) do ul. Lutyckiej z koniecznością zachowania tam wjazdu i wyjazdu (od ul. Chrobrego).

Aktualnie trwa przygotowanie do ułożenia warstwy wiążącej nawierzchni przy ul. Chrobrego.

21 marca 2025 roku
Wykonawca zakończył  się prace na sieciach gazowych i wodociągowych, w większości też elektryczne i teletechniczne oraz w zakresie kanalizacji deszczowej.  W ostatnim czasie trwały prace związane z układaniem nowej nawierzchni drogi na odcinku od ul. Hejmanowskiej do ul. Pionierów.

 

29 stycznia 2025 roku

Na zachodniej części skrzyżowania ul. Chrobrego i Spichrzowe trwają prace związane z przebudową uzbrojenia podziemnego: niemal w całości ułożono nową kanalizację deszczową, kanalizację sygnalizacji świetlnej i oświetlenia, obecnie trwa przebudowa sieci gazowej (zakres prac realizowany na zlecenie PSG), do usunięcia pozostała kolizja kabli trakcyjnych pod estakadą oraz przebudowa oświetlenia w chodniku. W zakresie jezdni wykonano roboty ziemne oraz podbudowę (od końca zakresu ul. Sikorskiego do ul. Spichrzowej) wraz z pierwszą warstwą kruszywa. Przystąpiono do ustawiania krawężników.

W ramach inwestycji pojawiła się konieczność przeprowadzenia dodatkowych prac związanych z przebudową uzbrojenia podziemnego – dodatkowe odcinki sieci gazowej do przebudowy przez PSG na skrzyżowaniu Spichrzowa-Chrobrego. Archeolodzy w ramach prowadzonego nadzoru w trakcie prowadzonych robót ziemnych, na tym etapie, nie stwierdzili konieczności prowadzenia badań.

Generalnie prace są prowadzone zgodnie z harmonogram (pomimo dodatkowych prac związanych z przebudową uzbrojenia podziemnego, które generują dodatkowy czas na realizację1-2 tygodnie). Jednak dodatnie temperatury w okresie zimowym pozwoliły szybciej rozpocząć planowane prace drogowe. Ewentualna aktualizacja terminów  będzie możliwa do stwierdzenia po rzeczywistym zakończeniu prac i wykonaniu przełączeń sieci gazowych przez PSG.

Zgodnie z obecnie zatwierdzonym harmonogramem termin zakończenia zasadniczych prac na skrzyżowaniu (Etap 5 – str. zach) do warstwy wiążącej na jezdni to koniec marca 2025r. Wtedy ruch zostanie ponownie rozdzielony na dwie jezdnie Chrobrego, ale ruch dalej odbywał się będzie po jednym pasie każdej z jezdni. Powyższe wynika z tego, że jest jeszcze Etap 6 – prace w obrębie wlotu z ul. Nadbrzeżnej, których rozpoczęcie zaplanowano na początku marca br., a zakończenie zaplanowano do końca maja 2025r.  Natomiast ułożenie warstwy ścieralnej na jezdni w obrębie całego skrzyżowania Chrobrego-Spichrzowa, czyli  od Sikorskiego do Mostu Staromiejskiego wraz z wlotami ze Spichrzowej, zaplanowano na koniec czerwca 2025r., co spowoduje kilkudniowe utrudnienia dla kierowców. Wykonywanie docelowego oznakowania w tym rejonie zaplanowano już w okresie wakacyjnym tj. od połowy lipca 2025r.

24 listopada 2024 roku

Zmiany w organizacji ruchu w centrum miasta.
 
Od 2 grudnia (poniedziałek):
Wschodnia część skrzyżowania ul. Chrobrego, Spichrzowej i Mostu Staromiejskiego będzie przejezdna. Zachodnia strona zostanie zajęta przez roboty drogowe.
 
Od 7 grudnia (sobota):
– Ul. Spichrzowa zostanie zamknięta na odcinku od ul. Herberta do ul. Pionierów.
– Odcinek ul. Spichrzowej od ul. Hejmanowskiej do ul. Herberta pozostaje nieprzejezdny.
 
Główne założenia organizacji ruchu::
Ruch główny (ul. Chrobrego – Most Staromiejski) odbywać się będzie jezdnią wschodnią, po jednym pasie w każdym kierunku.
Wjazd z ul. Nadbrzeżnej na Most Staromiejski pozostaje możliwy.
Ul. Spichrzowa od strony ul. Chrobrego będzie drogą dojazdową dla mieszkańców ul. Lutyckiej.
– Ul. Herberta (od ul. Obotryckiej do Spichrzowej) będzie drogą bez przejazdu.
Zmiana kierunku ruchu na ul. Pionierów. Kierowcy będą mogli poruszać się od ul. Obotryckiej w kierunku ul. Spichrzowej.

31 października 2024 roku

Wykonawca kontynuuje układanie płyt betonowych przy tzw. Titanicu – na skrzyżowaniu Chrobrego/Mostowa/Spichrzowa.  Na ukończeniu są prace związane z sieciami  podziemnymi oraz robotami drogowymi. Trwają przygotowania do rozpoczęcia kolejnego etapu prac – po zachodniej stronie skrzyżowania.

Aktualny postęp prac:

  • Prace bitumiczne: zakończono prace na odcinku ul. Chrobrego od Spichrzowej do Lutyckiej.
  • Ścieżka rowerowa: ukończono stabilizację i ułożono kruszywo na odcinku Chrobrego, od Spichrzowej do połączenia z jezdnią przy Titanicu.
  • Zatoka postojowa: przygotowano podbudowę i ułożono kostkę betonową przy Titanicu.
  • Chodnik: trwa układanie płyt betonowych.
  • Sygnalizacja świetlna: realizacja infrastruktury podziemnej została zakończona.

17 października 2024 roku

Na ul. Spichrzowej praca wre!

Wykonawca przebudowy ul. Spichrzowej, równolegle prowadzi prace budowlane na skrzyżowaniu ulic: Spichrzowa/Chrobrego/Mostowa oraz fragmencie drogi – od ul. Hejmanowskiej do ul. Herberta.  Po zakończeniu prac archeologicznych, roboty ruszyły pełną parą. Na wschodniej stronie skrzyżowania ul. Spichrzowej z ul. Chrobrego, gotowa jest już pierwsza warstwa nowej nawierzchni.

Równolegle wykonawca kontynuuje prace związane z kanalizacją deszczową na odcinku od ul. Hejmanowskiej do ul. Herberta oraz prowadzi prace przygotowawcze pod nową konstrukcję drogi. Z kolei na fragmencie od ul. Pionerów do ul. Herberta, trwają prace przy wodociągu, a od Mostu Staromiejskiego do ul. Lutyckiej na sieci elektrycznej i teletechnicznej.  W rejonie ul. Mostowej widać już zarys nowych chodników i ścieżki rowerowej.

Nie możemy wykluczyć, że na kolejnych etapach inwestycji prace archeologiczne będą kontynuowane, ze względu na historyczny charakter tej części miasta. O kolejnych etapach prac i ewentualnych zmianach w organizacji ruchu, będziemy informować z wyprzedzeniem.

18 września 2024 roku

Na terenie budowy nadal trwają prace archeologiczne i architektoniczne, które mają na celu udokumentowanie znalezionych artefaktów. Jeśli warunki atmosferyczne pozwolą, zakończą się na przełomie września/października. To z kolei pokaże nam w jakim terminie możliwe jest zrealizowanie prac budowlanych na skrzyżowaniu. Bardzo zależy nam na tym, aby stało się to przed zimą, jednak na tym etapie nie możemy założyć tego w 100 proc.

12 lipca 2024

W środę (17 lipca br.), wykonawca przebudowy ul. Spichrzowej rozpocznie prace na odcinku od ul. Herberta do ul. Hejmanowskiej, wraz z połową skrzyżowania ulic: Hejmanowskiej i Spichrzowej. Jest to rozwiązanie przyjęte ze względu na prowadzone prace archeologiczne, które ograniczają możliwość wykonywania robót na skrzyżowaniu ulic: Chrobrego i Spichrzowej.

Najbardziej istotna zmiana w organizacji ruchu, będzie polegała na odwróceniu jego kierunku na ul. Pionierów. Kierowcy będą musieli poruszać się od ul. Spichrzowej w stronę ul. Obotryckiej i ul. Sikorskiego. Zachowana zostanie możliwość dojazdu do parkingu zlokalizowanego za estakadą kolejową w rejonie skrzyżowania ul. Hejmanowskiej i ul. Spichrzowej.

04 lipca 2024 roku

Gorzowscy archeolodzy na terenie przebudowywanej ul. Spichrzowej, odkryli średniowieczny obiekt mieszkalny oraz fragment monety, również datowany ma XV wiek. Relikty drewna wskazują, iż budynek uległ spaleniu.

Archeolodzy wykonują dokumentację zdjęciową i rysunkową.

25 czerwca 2024 roku

Podczas trwającej przebudowy ulicy Spichrzowej, w ramach nadzoru archeologicznego, w rejonie skrzyżowania z ulicą Mostową zarejestrowano relikty dawnej zabudowy nowożytnej oraz warstwy kulturowe, wstępnie datowane na okres pradziejowy średniowieczny i nowożytny.

W obszarze tym przeprowadzone zostaną tzw. ratownicze badania wykopaliskowe. Wskazany teren zostanie wyłączony z robót budowanych, do czasu zakończenia czynności prowadzonych przez archeologów. Nie oznacza to jednak całkowitego wstrzymania inwestycji, która będzie kontynuowana w pozostałym zakresie, nadal pod nadzorem archeologicznym.

mówi: Norbert Burzyński z delegatury Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Gorzowie Wlkp.

3 czerwca 2024 roku

Wykonawca przebudowy ul. Spichrzowej rozpoczął prace od najbardziej skomplikowanego obszaru, tj. skrzyżowania ul. Spichrzowej/ul. Chrobrego/Mostu Staromiejskiego. Dotychczas wykonano m.in.:

  • Przewiązkę na ul. Chrobrego – element niezbędny w celu wprowadzenia czasowej organizacji ruchu.
  • Od 23 maja 2024 ruch pojazdów ograniczono i zorganizowano zgodnie z zatwierdzonym przez Miejskiego Inżyniera Ruchu projektem czasową organizację ruchu.
  • Zachowano przejścia dla pieszych od Mostu Staromiejskiego do ul. Chrobrego (strona wschodnia) oraz od ul. Spichrzowej do ul. Wodnej (północna strona skrzyżowania).
  • Rozpoczęto rozbiórkę konstrukcji jezdni oraz chodników, na wschodniej części skrzyżowania ul. Spichrzowej/ul. Chrobrego/Mostu Staromiejskiego.

W dalszym etapie wykonawca zajmie się budową sieci kanalizacji deszczowej, usunięciem kolizji teletechnicznych, elektroenergetycznych oraz budową infrastruktury podziemnej niezbędnej dla nowoprojektowanej sygnalizacji świetlnej. Za względu na wymagania Konserwatora Zabytków, prace realizowane są pod ścisłym nadzorem archeologicznym.

Wykonawca prosi wszystkich uczestników ruchu o szczególną uwagę i zachowanie ostrożności w obszarze terenu budowy. Bezpieczeństwo powinno być priorytetem wszystkich.

źródło: Tormel

24 maja 2024 roku

Jak być bezpiecznym gdy w okolicy trwa remont? Jakie maszyny pracują na placu budowy? Dlaczego olbrzymia „piaskownica” może być niebezpieczna? Dzieci z przedszkola nr 18 i żłobka nr 2, wiedzą na ten temat już bardzo wiele. Maluchy odwiedzili pracownicy Gorzowskich Inwestycji Miejskich oraz przedstawiciele firmy Tormel – wykonawcy przebudowy ul. Spichrzowej.

Podczas spotkania dzieci były bystre, aktywne i zainteresowane. Wiele dorosłych osób mogłoby się zdziwić, jak dużo wiedzą o maszynach i pracy na budowie. Z łatwością rozpoznają też znaki drogowe.

Przedszkole miejskie nr 18 i żłobek nr 2 przy ul Obodrzyckiej, znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie przebudowywanej ul. Spichrzowej. Stąd pomysł, aby poprzez zabawę, w sposób szczególny uwrażliwić podopiecznych obu placówek na kwestie związane z bezpieczeństwem.

22 maja 2024 roku

Dziś, (22.05) po południowym szczycie komunikacyjnym, wykonawca przebudowy ulicy Spichrzowej wprowadzi czasową organizację ruchu. Pomiędzy godz. 17.00 a 18.00, nastąpi zapowiadane zamknięcie wschodniej części skrzyżowania ul. Chrobrego, Spichrzowej i Mostu Staromiejskiego.  W czwartek (23.05), odbędzie się odbiór czasowej organizacji ruchu oraz ruszą prace budowlane. W związku ze spodziewanym większym natężeniem ruchu i chęcią jego upłynnienia, na Rodnie Santockim, wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna.

Czekają nas istotne zmiany:

➡️ kierowcy, jadący z Zamościa, będą mogli przejechać tylko na wprost w ul. Bolesława Chrobrego,

➡️ sygnalizacja świetlna zostanie wyłączona i nie będzie możliwości skrętu z Mostu Staromiejskiego w lewo w ul. Spichrzową,

➡️ pozostanie możliwość wjazdu z ul. Nadbrzeżnej na Most Staromiejski oraz z ul. Spichrzowej (od strony ul. Hejmanowskiej) do ul. Lutyckiej,

➡️ nie będzie możliwości wjazdu z ul. Spichrzowej w ul. Mostową,

➡️ ulica Obotrycka, na wjeździe od ul. Pionierów w kierunku Katedry, będzie drogą dwukierunkową bez przejazdu oraz z ograniczeniem ruchu. Zapewnione zostaną tam miejsca dla dostaw (na czas za i wyładunku) oraz osób niepełnosprawnych, dojazd do parafii, banku (na jego zaplecze) oraz na Plac Stary Rynek dla posiadaczy odpowiedniego zezwolenia (organizatorzy imprez i uroczystości),

➡️ przedsiębiorcy dowożący zaopatrzenie do swoich lokali będą mogli korzystać z możliwości wjazdu na ul. Obotrycką, z istniejących kopert dla dostaw oraz na ul. Spichrzowej (w uzgodnieniu z wykonawcą robót, jeśli będzie taka możliwość).

Dojazd do ul. Spichrzowej (do jej wschodniej części) będzie możliwy:

➡️ z Mostu Staromiejskiego oraz z ul. Sikorskiego przez ulice: Chrobrego, Jagiełły, Dzieci Wrzesińskich i Herberta,

➡️ z ul. Spichrzowej (z jej zachodniej części) przez ul. Nadbrzeżną, Most Staromiejski, „zawrotka” na Rondzie Św. Jerzego, Most Staromiejski, ul. Chrobrego, ul. Jagiełły, ul. Dzieci Wrzesińskich i ul. Herberta.

Dojazd do zachodniej części ul. Spichrzowej będzie możliwy:

➡️ z Mostu Staromiejskiego poprzez ulicami: Chrobrego i Sikorskiego i Młyńską lub ul. Garbary),

➡️ ze wschodniej części ul. Spichrzowej (lub ul. Teatralnej) przez ul. Hejmanowskiej, Warszawską, „zawrotka” na wysokości ul. Szkolnej, ul. Jagiełły, ul. Chrobrego, ul. Wodną (lub ul. Sikorskiego i Młyńską).

Dla kierowców jadących z Zamościa, w kierunku centrum, rekomendujemy przejazd trasą alternatywną przez ul. Grobla – Zielona – Trasę Nadwarciańską – rondo Santockie – ul. Warszawską.

20 maja 2024 roku

W poniedziałek 20 maja br., wykonawca przebudowy ul. Spichrzowej, rozpoczął prace przygotowujące do wprowadzenia nowej organizacji ruchu. W czwartek (23.05), po południowym szczycie komunikacyjnym, planowane jest zamknięcie wschodniej części skrzyżowania ul. Chrobrego, Spichrzowej i Mostu Staromiejskiego.  W tym dniu ruszą prace budowlane.

Trwa rozstawianie znaków drogowych, w rejonie estakady widoczne są już licznie zgromadzone zapory drogowe. Na potrzeby wdrożenia tymczasowej organizacji ruchu, w pierwszej kolejności, powstanie tymczasowa nawierzchnia w pasie rozdziału ul. Chrobrego na wysokości ul. Wodnej.

Od 23 maja br., zacznie obowiązywać zmieniona organizacja ruchu, wykonawca ruszy z frezowaniem nawierzchni. Wschodnia część skrzyżowania ul. Chrobrego, Spichrzowej i Mostu Staromiejskiego zostanie zamknięta.  Ruch w kierunku głównym (ul. Chrobrego – Most Staromiejski), zostanie poprowadzony jedną jezdnią, po jednym pasie ruchu, w każdym kierunku. Apelujemy do kierowców o czujność, ostrożność i stosowanie się do obowiązujących znaków drogowych.

15 maja 2024 roku

Konsorcjum firm TORMEL i WUPRINŻ, przebuduje ostatni, półkilometrowy odcinek ulicy Spichrzowej. Pierwsze prace ruszą na wschodniej stronie skrzyżowania ulic: Chrobrego i Spichrzowej – to najtrudniejszy etap ze względu na technologie, możliwe prace archeologiczne oraz liczne sieci. Jak zapowiedział wykonawca – już 23 maja ekipa budowlana rusza z frezowaniem.

 – Przebudowa ostatniego etapu ul. Spichrzowej spowoduje, że powstanie dodatkowy, alternatywny objazd dla centrum Gorzowa. Prace rozpoczną się od głównego skrzyżowania – serca miasta – którego przebudowa jest najtrudniejszym etapem całości inwestycji. Zlokalizowane są tu liczne sieci podziemne, liczymy się też z tym, że na etapie robót napotkamy na ślady historii naszego miasta, które ukryte są pod ziemią – mówi Agnieszka Surmacz, prezes spółki Gorzowskie Inwestycje Miejskie. Kierując się doświadczeniem związanym z przebudową zachodniej części ulicy Spichrzowej archeolog Stanisław Sinkowski przyznaje, że prace w strefie średniowiecznego miasta, które było kiedyś zamieszkiwane, mogą ujawnić wiele artefaktów. – Mogą to być pozostałości murów miejskich lub bramy mostowej – tłumaczy S. Sinkowski.

Zgodnie z umową, na realizację prac, wykonawca ma 14 miesięcy. W ramach zadania wykonana zostanie nowa nawierzchnia, chodniki, odwodnienie i oświetlenie. Zaplanowano również wykonanie około 20 miejsc parkingowych (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych), ścieżkę rowerową od Mostu Staromiejskiego wzdłuż ul. Chrobrego, parking dla rowerów oraz samoobsługową stację naprawy rowerów. Swoje inwestycje równolegle prowadzić będą PSG, PGE, w zakresie Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji zostanie przebudowana sieć wodociągowa wraz z przyłączami do budynków.

W ramach przebudowy skrzyżowania ulic: Spichrzowej, Nadbrzeżnej, Chrobrego i Mostowej, zaplanowano m.in. wydzielenie wysp kanalizujących ruch uliczny w zmienionej postaci oraz wprowadzenie przejścia dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerów pod wiaduktem kolejowym. Pozwoli to na bezpośrednie połączenie istniejących bulwarów położonych wzdłuż Warty. Dodatkowo przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna, a istniejące przejście dla pieszych, zlokalizowane na północnym wlocie ul. Chrobrego, zostanie przesunięte, co pozwoli na wygospodarowanie miejsca na przejazd rowerowy. Pojawi się też lewoskręt, przeznaczony dla pojazdów skręcających z ulicy Chrobrego (wlot północny) w ulicę Spichrzową (wlot wschodni).

Zaplanowane prace budowlane poprawią bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz zwiększą przepustowość skrzyżowania ulic: Spichrzowej, Nadbrzeżnej, Chrobrego i Mostowej. Powstanie alternatywna ulica dla drogi wojewódzkiej 132, która połączy dwie główne arterie miejskie, tj. ul. Chrobrego oraz drogę krajową 22. W zakresie przebudowy ul. Spichrzowej, stała organizacja ruchu zakłada nowe rozwiązanie dot. ul. Mostowej (wjazd od strony skrzyżowania z ul. Chrobrego). Zaplanowano przekształcenie jej w ciąg, który będzie dostępny dla pieszych i rowerzystów. Decyzja o nowym rozwiązaniu w organizacji ruchu ul. Mostowej, została poprzedzona analizą ruchu, na tej ulicy oraz ul. Obotryckiej (odcinek od Mostowej do Pionierów). Ma ona na celu ułatwienie prowadzenia działalności gastronomicznej, dostaw i parkowania. W ramach planowanej przebudowy ul. Spichrzowej przewidziano wykonanie miejsc dedykowanych dla dostaw, wzdłuż ul. Chrobrego (w rejonie Titanica). Jednocześnie zapewniony zostanie dojazd do ul. Obotryckiej dla wybranej grupy pojazdów (m.in. dostawcy i osoby niepełnosprawne).

W poniedziałek 20 maja br. wykonawca rozpocznie prace związane z przebudową ul. Spichrzowej. Na potrzeby wdrożenia tymczasowej organizacji ruchu, w pierwszej kolejności, powstanie tymczasowa nawierzchnia w pasie rozdziału ul. Chrobrego na wysokości ul. Wodnej. Następnie wykonawca przystąpi do właściwych robót na ul. Spichrzowej. – 23 maja planujemy ruszyć z frezowaniem i w tym dniu faktycznie ruszą roboty budowlane. Planowane jest zamknięcie wschodniej części skrzyżowania ul. Chrobrego, Spichrzowej i Mostu Staromiejskiego.  Ruch na kierunku głównym (ul. Chrobrego – Most Staromiejski) będzie odbywał się jedną jezdnią, po jednym pasie ruchu, w każdym kierunku – zapowiada Grzegorz Bartoszewski, dyrektor kontraktu. Kierowcy, jadący z Zamościa, będą mogli przejechać tylko na wprost w ul. Bolesława Chrobrego. Sygnalizacja świetlna zostanie wyłączona i nie będzie możliwości skrętu z Mostu Staromiejskiego w lewo w ul. Spichrzową. Pozostanie możliwość wjazdu z ul. Nadbrzeżnej na Most Staromiejski oraz z ul. Spichrzowej (od strony ul. Hejmanowskiej) do ul. Lutyckiej. Nie będzie możliwości wjazdu z ul. Spichrzowej w ul. Mostową. Ulica Obotrycka, na wjeździe od ul. Pionierów w kierunku Katedry, będzie drogą dwukierunkową bez przejazdu oraz z ograniczeniem ruchu. Zapewnione zostaną tam miejsca dla dostaw (na czas za i wyładunku) oraz osób niepełnosprawnych, dojazd do parafii, banku (na jego zaplecze) oraz na Plac Stary Rynek dla posiadaczy odpowiedniego zezwolenia (organizatorzy imprez i uroczystości).

Przedsiębiorcy dowożący zaopatrzenie do swoich lokali będą mogli korzystać z wcześniej wspomnianej możliwości wjazdu na ul. Obotrycką, z istniejących kopert dla dostaw oraz na ul. Spichrzowej (w uzgodnieniu z wykonawcą robót, jeśli będzie taka możliwość).

Dojazd do ul. Spichrzowej (do jej wschodniej części) będzie możliwy:

– z Mostu Staromiejskiego oraz z ul. Sikorskiego przez ulice: Chrobrego, Jagiełły, Dzieci Wrzesińskich i Herberta;

– z ul. Spichrzowej (z jej zachodniej części) przez ul. Nadbrzeżną, Most Staromiejski, „zawrotka” na Rondzie Św. Jerzego, Most Staromiejski, ul. Chrobrego, ul. Jagiełły,
ul. Dzieci Wrzesińskich i ul. Herberta.

Dojazd do zachodniej części ul. Spichrzowej będzie możliwy:

– z Mostu Staromiejskiego poprzez ulicami: Chrobrego i Sikorskiego i Młyńską
(lub ul. Garbary);

– ze wschodniej części ul. Spichrzowej (lub ul. Teatralnej) przez ul. Hejmanowskiej, Warszawską, „zawrotka” na wysokości ul. Szkolnej, ul. Jagiełły, ul. Chrobrego,
ul. Wodną (lub ul. Sikorskiego i Młyńską).

Dla kierowców jadących z Zamościa, w kierunku centrum, rekomendujemy przejazd trasą alternatywną przez ul. Grobla – Zielona – Trasę Nadwarciańską – rondo Santockie – ul. Warszawską.

08 maja 2024 roku

W maju ruszy ostatni, wyczekiwany przez mieszkańców Gorzowa, etap przebudowy ulicy Spichrzowej. Droga zmieni się na lepsze! Nowa nawierzchnia, chodniki, oświetlenie, miejsca parkingowe, ścieżka rowerowa – od Mostu Staromiejskiego wzdłuż ul. Chrobrego, parking dla rowerów, także samoobsługowa stacja naprawy rowerów – wszystko, na co zasługuje infrastruktura drogowa w centrum miasta. Plac budowy został już oficjalnie przekazany wykonawcy. Trwają ostatnie przygotowania i uzgodnienia.

Nadchodząca inwestycja jest zwieńczeniem prac związanych z przebudową centrum miasta. Kluczową rolę odgrywają kwestie poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz zwiększenia przepustowości skrzyżowania ulic: Spichrzowej, Nadbrzeżnej, Chrobrego i Mostowej. Zaplanowano tu m.in. wydzielenie wysp kanalizujących ruch uliczny w zmienionej postaci oraz wprowadzenie przejścia dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerów pod wiaduktem kolejowym. Dzięki temu powstanie bezpośrednie połączenie obu bulwarów. Dodatkowo przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna. Przejście dla pieszych, zlokalizowane na północnym wlocie ul. Chrobrego będzie przesunięte, co pozwoli na wygospodarowanie miejsca na przejazd rowerowy. Pojawi się też lewoskręt, przeznaczony dla pojazdów skręcających z ulicy Chrobrego w ulicę Spichrzową.

Organizacja ruchu zakłada również nowe rozwiązanie dla ulicy Mostowej i Obotryckiej. Drogi te zostaną wyłączone z ruchu, a dojazd będzie zapewniony dla wybranej grupy pojazdów (m.in. dostawcy i osoby niepełnosprawne). Rozwiązanie to nada tradycyjne, dla przestrzeni w centrum, funkcje i stworzy przyjazne miejsce dla przechodniów i mieszkańców. Przełoży się również na poprawę bezpieczeństwa osób odwiedzających lokale gastronomiczne i rozrywkowe. Tym samym zredukowana zostanie liczba wlotów na skrzyżowaniu. Miejsca dedykowane dla dostaw przewidziane zostały wzdłuż ul. Chrobrego (w rejonie Titanica).

Przygotowania do rozpoczęcia prac są na ostatniej prostej. Trwają ustalenia z gestorami sieci. Swoje inwestycje równolegle prowadzić będą: PSG, PGE, PWiK. Z uwagi na trwające prace przy ulicach Jancarza i Dworcowej weryfikowane są kwestie etapowania robót. Priorytetem jest wybór optymalnego rozwiązania, które w możliwie największym zakresie, da możliwość utrzymania płynności ruchu.

Nim ruszą prace, przedstawiciele wykonawcy, spółki Gorzowskie Inwestycje Miejskie oraz Urzędu Miasta odwiedzają przedsiębiorców, by porozmawiać o założeniach organizacyjnych dotyczących przebiegu inwestycji oraz indywidualnie zapoznać się z ich potrzebami i wspólnie wypracować możliwe rozwiązania.

Każdy mieszkaniec zainteresowany bieżącymi informacjami dotyczącymi przebudowy ulicy Spichrzowej może zgłosić na adres kancelaria@gim.gorzow.pl chęć otrzymywania newsletteru, który wkrótce zostanie uruchomiony i będzie systematycznie aktualizowany przez wykonawcę robót. Wszelkie pytania kierować będzie można również do spółki Gorzowskie Inwestycje Miejskie tel. 95 71 46 183, e-mail: kancelaria@gim.gorzow.pl oraz generalnego wykonawcy prac TORMEL   tel. 531 186 817; e-mail: biuro@tormel.pl.

24 stycznia 2024 roku

To już pewne, konsorcjum firm TORMEL i WUPRINŻ przebuduje ostatni odcinek ulicy Spichrzowej. Inwestycja będzie kosztowała ponad 12,7 mln złotych. Roboty budowlane ruszą w maju br., aby zminimalizować ewentualne niedogodności dla kierowców. Od momentu przekazania placu budowy, wykonawca będzie miał 14 miesięcy na realizację zadania.

Projektowana droga, na większości trasy, pokrywa się ze śladem istniejącej. Jednakże w pobliżu ul. Hejmanowskiej, konieczne było zaprojektowanie jej odgięcia, co umożliwi połączenie przebudowywanego układu drogowego z powstałym w 2022 roku, nowym odcinkiem ul. Spichrzowej. Spowoduje to poprawę widoczności, bezpieczeństwa i płynności ruchu. W związku z tym niezbędne będzie przygotowanie terenu, który zostanie zagospodarowany na poczet nowej infrastruktury drogowej. Wiąże się to m.in. z rozbiórką muru sąsiadującego bezpośrednio z terenem targowiska nad Wartą i niwelacją terenu w tym miejscu.

Inwestycja dofinansowana jest z dwóch źródeł: z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie ponad 6,5 mln zł oraz z Rządowego Funduszu Polski Ład w kwocie 5 mln zł.

04 stycznia 2024 roku

W ramach ogłoszonego postpowania przetargowego na wybór wykonawcy przebudowy ulicy Spichrzowej wpłynęły dwie oferty:

1) oferta nr 1:
EUROVIA POLSKA S.A., Bielany Wrocławskie, ul. Irysowa 1 55-040 Kobierzyce
Cena brutto: 13 528 294,78 zł

2) oferta nr 2:
Konsorcjum firm:
TORMEL Sp. z o.o. – Lider Konsorcjum, ul. Przemyska 5, 61-324 Poznań
WUPRINŻ S.A. – Partner Konsorcjum, ul. Straży Ludowej 35, 60-465 Poznań
Cena brutto: 12 741 028,89 zł.

Trwa weryfikacja otrzymanych ofert.

07 grudnia 2023 roku

Na platformie zakupowej SMART PZP dostępne jest już nowe postepowanie przetargowe na ostatni etap przebudowy ulicy Spichrzowej. Dzięki realizacji inwestycji powstanie miejska „mała obwodnica śródmieścia”. Jej głównym założeniem jest stworzenie alternatywnej ulicy dla drogi wojewódzkiej 132, która połączy dwie główne arterie miejskie, tj. ul. Chrobrego oraz drogę krajową 22.

17 listopada 2023 roku

Postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy robót budowlanych zostało unieważnione.

Oferty, które wpłynęły w przetargu przewyższają kwotę, jaką Miasto przeznaczyło na realizację zadania, o ponad 1,5 mln złotych. Po przeanalizowaniu budżetu, Miasto podjęło decyzję, że kwota na realizację inwestycji nie zostanie zwiększona. W związku z powyższym, na przestrzeni najbliższego miesiąca, spółka ponownie ogłosi przetarg.

08 listopada 2023 roku

W wyniku postępowania przetargowego na wykonanie robót budowlanych otrzymano dwie oferty:

oferta nr 1:

Konsorcjum firm:

TORMEL Sp. z o.o. – Lider Konsorcjum

Przemyska 5, 61-324 Poznań

WUPRINŻ S.A. – Partner Konsorcjum

Straży Ludowej 35, 60-465 Poznań

Cena brutto: 14 498 261,62 zł

oferta nr 2:

EUROVIA POLSKA S.A.

Bielany Wrocławskie, ul. Irysowa 1, 55-040 Kobierzyce

Cena brutto: 14 745 144,18 zł.

Trwa weryfikacja złożonych ofert.

02 października 2023 roku

Na platformie SMART PZP ogłoszony został przetarg na wybór wykonawcy robót budowlanych.

4 maja 2023 roku

Inwestycja obejmuje niemal półkilometrowy odcinek ul. Spichrzowej. Jej głównym założeniem jest stworzenie alternatywnej ulicy dla drogi wojewódzkiej 132, która połączy dwie główne arterie miejskie, tj. ul. Chrobrego oraz drogę krajową 22. Jezdnia posiada aktualnie nawierzchnię bitumiczną, która jest silne zdegradowana, widoczne są liczne odkształcenia i ubytki. Zaplanowane prace budowlane poprawią bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz zwiększą przepustowość skrzyżowania ulic: Spichrzowej, Nadbrzeżnej, Chrobrego i Mostowej.

W ramach zadania wykonana zostanie nowa nawierzchnia, chodniki, odwodnienie i oświetlenie. Zaplanowano również wykonanie około 20 miejsc parkingowych (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych), ścieżkę rowerową, od Mostu Staromiejskiego wzdłuż ul. Chrobrego, parking dla rowerów oraz samoobsługową stację naprawy rowerów. W zakresie Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji zostanie przebudowana sieć wodociągowa wraz z przyłączami do budynków.

W ramach przebudowy skrzyżowania ulic: Spichrzowej, Nadbrzeżnej, Chrobrego i Mostowej, zaplanowano m.in. wydzielenie wysp kanalizujących ruch uliczny w zmienionej postaci oraz wprowadzenie przejścia dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerów pod wiaduktem kolejowym, co pozwoli na bezpośrednie połączenie istniejących bulwarów, zlokalizowanych wzdłuż Warty. Dodatkowo przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna, a istniejące przejście dla pieszych, zlokalizowane na północnym wlocie ul. Chrobrego, zostanie przesunięte, co pozwoli na wygospodarowanie miejsca na przejazd rowerowy. Pojawi się też lewoskręt, przeznaczony dla pojazdów skręcających z ulicy Chrobrego (wlot północny) w ulicę Spichrzową (wlot wschodni).

Dokumentacja projektowa została wykonana w 2021 roku przez firmę AUGMEN CONSULTING GROUP SP.J. z Zielonej Góry na zlecenie Miasta Gorzów.

Inwestycja dofinansowana jest z dwóch źródeł: z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie ponad 6,5 mln zł oraz z Rządowego Funduszu Polski Ład w kwocie 5 mln zł.